Falling Frontier to science-fiction RTS, w którym projektowanie statków, rozpoznanie i logistyka są elementami krytycznymi. Wasze siły ekspedycyjne właśnie zakończyły budowę swojego pierwszego portu kosmicznego na orbicie nowego świata, ale nie jesteście sami. Rywale z dawnych wojen kolonialnych między Ziemią, Tytanem, Wenus i innymi liniami dzielącymi ludzkość również przybyli do tego samego systemu gwiezdnego.
Tak opisują twórcy swoją grę na steamie. Frontier tworzone jest przez Stutter Fox Studios, których debiutem będzie właśnie ten tytuł. Rozgrywka polegać będzie na dominacji kosmicznej przestrzeni składającej się z całych systemów gwiezdnych. Wszystkie mapy będą generowane proceduralnie, przez co nie będzie nudy w każdym kolejnym ograniu.

Graficznie także prezentuje się przyzwoicie, nie ma problemu z czytelnością UI, a także same statki są bardzo uszczegółowione. Zbliżenia na poszczególne moduły przy edycji statków daje ogromną satysfakcje.

Teraz trochę o mechanizmach.
Walka
Będziemy skupiali się bardziej na małych flotach, które składają się z dobrze wyposażonych statków. Asteroidy mogą blokować strzały jak i wizję, przez co możliwym jest by małe zwinne jednostki dały rady większym molochom. Strzały mogą uszkodzić poszczególne moduły statków i rykoszetować, więc możliwym jest zranienie przypadkowych celów. Taktyka i wykorzystanie możliwości jakie daje zaskoczenie przeciwnika będzie ważnym elementem.

Logistyka
Żadna wojna nie obejdzie się bez zaplecza logistycznego. Wszystkie nasze operacje przeciwnik może zatrzymać napadając na naszą sieć dostaw. Dzięki temu słabszy wróg może zyskać decydującą przewagę, jeśli nie zabezpieczymy linii dostaw zaopatrzenia. Nasze statki trzeba uzupełniać amunicją i paliwem, przez co nierozsądnym będzie tworzenie wielkich pojedynczych flot.
Wywiad
Informacje to potężna broń w odpowiednich rękach. Możemy zabezpieczać swoje przyczółki przed niespodziewanymi atakami poprzez sondy lub statki rozpoznawcze. Dzięki nim będziemy wiedzieć co się dzieje w pustej przestrzeni między planetarnej. Wróg jak i my możemy przeciwdziałać skanerom chowając statki przy gazowych olbrzymach, ukrywając tym samym ich sygnaturę cieplną lub za księżycami. Skanery będą mogły operować w trybie pasywnym lub aktywnym. Pierwszy zapewnia limitowane informacje, lecz nie pokazuje jego pozycji. Natomiast drugi tryb zapewnia większy wgląd w przestrzeń za cenę pokazania swojej pozycji.
Projektant statków
Falling Frontier obejmuje ponad 20 różnych typów statków, w tym fregaty, niszczyciele, krążowniki i krążowniki liniowe, a także szereg statków cywilnych. Możesz tworzyć własne projekty i wybierać bronie, moduły użytkowe i inne komponenty, aby najlepiej służyły Twoim strategicznym potrzebom.

Załoga
Załogi dowódcze nie są abstrakcyjnymi i bezosobowymi bytami, lecz nazwanymi osobami z rangami, portretami i tożsamością. Każdy oficer ma własne cechy i umiejętności, co sprawia, że dobór personelu jest krytycznym czynnikiem wpływającym na efektywny skład flotylli. Wrogich oficerów, którzy nie zginęli w akcji, można schwytać i przesłuchać lub pozostawić w kapsułach ratunkowych jako przynętę na statki ratownicze.
Premiera została zaplanowana na ten rok, lecz bez miesiąca i dnia. Dodacie gierkę na listę życzeń TUTAJ.