
Kto miał przyjemność pogrywać w trzecią odsłonę na EpicGames niech zakasa rękawy. Stardock Entertainment (Deweloper Galactic Civilizations), oficjalnie zapowiedział następną część serii o kosmicznych podbojach. Galactic Civilizations to kosmiczna gra strategiczna 4X, której akcja toczy się w przyszłości zaraz po tym, jak ludzie wystrzelili swój pierwszy statek kolonizacyjny w kosmos. W trakcie gry napotkamy nowe cywilizacje, z którymi będą musieli walczyć o każdą jeszcze niezasiedloną planetę. Rozgrywka pozwala na badanie nowych technologii, toczenia wojen, handlu towarami, angażowania się w dyplomację, ulepszania światów i ostatecznie zwycięstwa albo przez podbój, jednocząc się z innymi cywilizacjami, albo przez technologiczne wniebowstąpienie. Najbardziej znane funkcje Galactic Civilizations obejmują projektanta statków, który pozwala graczom tworzyć i udostępniać statki kosmiczne własnego projektu, mapę otwartego wszechświata, dbałość o dobrą komputerową sztuczną inteligencję i wykorzystanie baz gwiezdnych do rozprzestrzeniania wpływów i ulepszania planet.

Co nowego w Galactic Civilizations IV?
Populacja
Poprzednie gry GalCiv operowały na pojedyńczym komputerowym przeciwniku, sterowanym przez sztuczną inteligencję. W GalCiv IV każda cywilizacja składa się z setek NPC, z których każdy jest symulowany oddzielnie. Te postacie mają swoje mocne i słabe strony oraz historie. Wykonują rozkazy gracza, ale mają też własne plany i mogą na nie wpływać takie rzeczy, jak przeciwne cywilizacje, ich własna chciwość i ambicje lub obecny stan galaktyki.
Mapy
Obszar rozgrywki będzie zbudowany z sektorów, które odpowiadają wielkością map z poprzedniczki. Każdy sektor będzie połączony z drugim, co pozwoli eksplorować znacznie większe obszary. Pierw będziemy mogli zasiedlić tylko nasz startowy świat, lecz z czasem po odkryciu lotów w głęboką przestrzeń, będzie można odkryć inne sektory.
Zarządzanie planetami
GalCiv IV stawia na głowie pojęcie gubernatorów: domyślnie planety w ogóle nie są zarządzane. Po prostu dostarczają zasoby (technologie, minerały, bogactwo, żywność) do najbliższego świata „jądra”. Gracze mogą następnie zdecydować, czy chcą zarządzać światem, przypisując mu gubernatora, który zmienia tę kolonię w świat podstawowy.
Ulepszony multiplayer
Tryb wieloosobowy w GalCiv IV będzie zawierał to czego każda strategia wymaga, a trzecia część nie posiadała. Między innymi chodzi tutaj o scenariusze stworzone specjalnie pod granie z ludzkimi przeciwnikami, usprawniona kooperacja, czy przyśpieszony tryb gry pod sieciowe granie.
Drzewo technologiczne
Teraz będziemy mogli rozwijać jedną z 5 technologii (możliwość zwiększenia do 7, w późniejszej fazie gry). Po ukończeniu danej rzeczy, pojawi się wybór kolejnych opcji. Początkowe fazy gry nie zmienią się znacznie od GalCiv III, lecz im bardziej zaawansowaną cywilizacje będziemy, tym cięższe decyzje będą do podjęcia. Spowodowane jest to ,,wskaźnikiem innowacji” który wskaże jakie mamy prawdopodobieństwo na ukazanie się w kolejnej puli danej technologii. Taki system pozwolił twórcom na poszerzenie drzewka technologicznego do ogromnych rozmiarów.
To tylko część przygotowanych przez twórców poprawek i nowości w Galactic Civilizations IV, po resztę odsyłam do źródła. Premiera nie została jeszcze ogłoszona, natomiast pierwsze zamknięte testy rozpoczną się latem tego roku. Nie wiem jak wy, ale ja czekam z utęsknieniem.